Alba neagra

In timp ce stateam azi in autogara (oradea), asteptand autobuzul care sa ma aduca acasa (mancand un langos (2) cu branza si smantana), vad ceva ce nu mai vazusem de vreo patru-cinci ani. Un domn (cam negru de felul lui), practica renumitul joc de noroc, alba neagra.

In Oradea, in urma cu cinci ani aceasta practica era in floare. Vazusem atunci oameni care si-au pierdut inele de aur, lanturi si milioane bune. Chiar nu credeam ca mai exista asa ceva, sau, mai rau, ca mai exista oameni atat de prosti nestiutori incat sa mai cada in ghiara acestor domni (cam negrii de felul lor).

Cred ca stiti cu totii cum sta treaba cu acest joc. Faza e ca la acest joc NU SE CASTIGA. Degeaba vine un gigel la mine si imi spune ca a luat un milion, zece milioane de la ei, ca nu il bag in seama. Castigi atunci cand te lasa ei sa castigi, in rest esti furat. De ce spuneam „ei”? Pentru ca sunt cel putin cinci-sase oameni in aceasta actiune.

Azi, doi baieti cu cefele late stateau la colturile autogarii, un altul (la fel de solid) statea langa maestru, iar altii, erau cei care jucau la vrajeala, pentru a da incredere celorlalti.

Acesti oameni sunt foarte periculosi. De ce? Pentru ca nu stii niciodata cine e cu ei. In general ii recunosti usor. De exemplu pe cei care stateau la colt de paza i-am recunoscut ca si cum ar fi agentii din filme imbracati in costum, sunt inconfundabili, iar pe ceilalti ii recunosti pentru ca in general sunt cam negrii de felul lor 🙂 Insa, ce m-a uimit, a fost ca am vazut un nene care „mima” jocul, castigand cateva ture la rand. Parea un domn prezentabil, serios, insa mi-am schimbat opinia imediat cand am vazut ca merge dupa autobuz si ii da banii unuia dintre „paznici”. Dovada ca acesti oameni sunt cat se poate de imprevizibili.

Azi am vazut cum a fost pacalit un tanar (cred ca student) care a pierdut 50 lei, asta dupa ce castigase doua ture la cate 10 lei. Idiotul Nestiutorul credea ca poate castiga. Apoi am mai vazut un nene cum a pierdut 100 lei. Oricum, lumea nu mai sta chiar ca la urs, asa cum se intampla in urma cu cativa ani, insa inca mai sunt oameni care cad in plasa lor.

Ce ma mira pe mine e ca oamenii cred ca pot sa le ia banii acestor oameni. Char daca ar fi sa castigi, in jurul lor sunt tot timpul cateva cefe late care cu siguranta te vor convinge ca nu ai castigat, iar gasca va disparea imediat. Oricum, ce imi place la ei, este ca dispar ca prin magie cand apare politia.

Azi am incercat sa ii filmez putin. Nu prea am reusit mai ales ca nu am putut folosi decat telefonul, pentru ca nu m-am riscat sa isi dea seama gigeii ca ii filmez. Se vede foarte aiurea si se aude foarte prost. Insa se vede cum sta unul la colt, cum unii se fac ca joaca tocmai pentru a atrage clientii si alti oameni care stau foarte curiosi in jurul lor. Filmul nu e editat deloc, pentru ca nu prea aveam ce face cu el, chiar e foarte nereusit. L-am pus doar asa, ca idee. Poate deslusiti ceva de acolo.

Acest articol a fost publicat în diverse, prostie, video. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

