Gara Oradea

Duminica, in timp ce o asteptam pe sora mea langa gara CFR Oradea, asteptand si nelipsitul pachet de acasa al studentului, am zis sa dau o raita prin gara sa fac si cateva fotografii.

Punctul de atractie principal a fost locomotiva 142.044, fabricata la Uzinele si Domeniile Regale din Resita in 1939, fiind una din cele mai complexe locomotive cu abur din dotarea CFR.

Locomotivele fabricate in aceasta serie au fost printre cele mai bune, fiind folosite atat pentru transport marfa cat si pentru transport calatori. Este construita pentru ecartament normal de 1435 mm iar viteza maxima (iuteala maxima) este de 110 Km/h, iar greutatea in serviciu de 193 de tone.

Restul vedeti in imagini…
















P.S. Sper ca nu trebuie sa va mai spun ca de mic am fost fascinat de trenuri, locomotive, de mersul cu trenul, si cam de orice tine de acest domeniu. Daca imi amintesc bine, intr-o vreme chiar vroiam sa ma fac mecanic de locomotiva. Ce vremuri.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în diverse, fotografii, romania. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Gara Oradea

  1. sorela zice:

    si popa vroiai sa te faci intr-o vreme :p

  2. Alex Dima zice:

    La primele, ai grijă la expunere. Puţin contrast la fiecare şi evidenţiate nuanţele de negru. Ca încadrări îmi plac. Felicitări.

  3. Alex Dima zice:

    Şi de menţionat că este o gară foarte frumoasă. Din câte am înţeles are şi Wifi :))

  4. MogaFlorin zice:

    Mulţumesc mult de sfaturi 🙂 O să încerc să ţin cont de ele.

    Nu ştiam de Wifi 🙂 O să mă informez 🙂

  5. Nicu zice:

    O mica precizare. Locomotiva mai sus mentioanta seria 142, erau pentru tractari vagoane de calatori. Prea putin si la putine vagoane de marfa se foloseu aceste locomotive. Pentru marfa, pe distante medi si lungi se foloseu cu precadere, locomotivele din seria o5o. Acele locomotive, aveau rotile mai mici in diametru, viteze mai mici de deplasare 55-65 la ora, dar aveau cele mai mari puteri de tractare. Aceste prime trei cifre, insemnau in ordine …. prima cifra, numarul de roti de fuga fata, ce nu aveau tractiune, a doua cifra numarul de roti de tractiune, si ultuima cifra, numarul de roti fara tractiune pe spate. De mentionat ca locomotiva este construita din doua parti distincte. Partea din fata – locomotiva propriu zisa – si partea din spate, unde se afla rezerva de carbune si la cele mai multe locomotive si rezerva de apa. La acesta ultima parte nu se numerotau rotile pe acea emblema. Iar ultimele cifre, reprezentau numarul de fabricatie.

  6. Pingback: Locomotivă de 106 ani lângă “turbo-giraţie” | Moga Florin

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s