Sa cautam pe Google cu diacritice?

NOT

In urma cu cateva luni Google a introdus in campul de cautare o tastatura virtuala, ca sa poata scrie tot romanul in loc de tata, țâță.

Ei bine, ma doare fix la intuneric de diacriticele lor, sunt sucks. Degeaba se inmuiau onlinerii atunci ca vai ce bine, o sa fie mai relevante cautarile. O sa aflam mai repede si mai bine ceea ce ne intereseaza. In loc de 30 milioane de afisari pentru cuvantul casa, o sa ne afiseze doar 29 milioane daca scriem cu diacritice.

Ei bine, pe mine nu ma  intereseaza randamentul din punct de vedere teoretic, pe mine ma intereseaza sa ma ajute pe mine personal atunci cand caut ceva.

Ei bine, nu ma ajuta cu absolut nimic. Azi in timp ce cautam o imagine cu o UȘĂ, pentru postarea anterioara, m-am lamurit de randamentul diacriticelor. Vazand ca nu izbutesc sa gasesc ce vreau fara sa scriu cu diacritice, am zis hai sa incerc (pentru prima oara) acest sistem. Ei bine m-a dezamagit din prima. Si cum am mai spus-o si ma repet, o imagine face mai mult decat o mie de cuvinte.

P.S. Daca va intrebati, da, asta e motivul pentru care nu am mai pus imagine la postarea anterioara. Nu pentru ca imi era imposibil sa gasesc o imagine cu o usa, as fi putut sa scriu „usa lemn” si mi-ar fi dat ce cautatm, insa m-am saturat de basinile expirate ale celor de la google.

Acest articol a fost publicat în de pe net, diverse. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sa cautam pe Google cu diacritice?

  1. Crug zice:

    Rezultatul este normal, pentru că există încă puţine pagini şi imagini care au text scris cu diacritice cu virgulă (ȘȚ). Tastatura Google produce acest tip de diacritice, care deşi este corect, nu a fost introdus decît odată cu Vista, deci doar de cîţiva ani. Dacă ai fi scris cu diacriticele cu sedilă (ŞŢ) atunci ai fi obţinut rezultatul dorit, adică imagini cu uşi. Uite, copiază cuvîntul „uşă” şi caută-l cu Google Imagini.

    Diacriticele cu sedilă se folosesc încă de pe vremea lui Windows 95 şi chiar şi în ziua de azi sînt mai folosite decît cele cu virgulă, din raţiuni de compatibilitate, adică ele se văd bine pe orice sistem de operare existent, pe cînd cele cu virgulă nu se văd bine decît pe Windows Vista şi 7, pentru XP fiind necesară instalarea unui petic („patch”) MS cu fonturi actualizate.

    • MogaFlorin zice:

      Eu am scris prin intermediul tastaturii virtuale ce mi-o ofera ei. Despre asta vorbeam. Evident ca in timp cautarile o sa devina mai relevante, insa deocamdata nu are un efect prea mare.

Lasă un răspuns

