O sobă a explodat într-o sală de clasă

Am petrecut prin şcolile patriei până acum, 12 ani de zile. Abia la liceu am aflat ce e aia încălzire centrală într-o şcoală, până atunci am băgat la greu pe foc, evident asta după ce reuşeam să facem asta. Că în clasa I aveam doar 1m şi un zâmbet.

Devenisem experţi atât în sobe de teracotă cât şi în sobe dealea vechi de fontă. Încălzirea se făcea ori prin lemne ori prin cărbuni. Sau combinaţie. Poate vă întrebaţi ce caută un elev să bage pe foc. Noi am învăţat de mici să facem asta, pentru că dacă aşteptam după femeia de servici sau cine era responsabil de focuri, puteam îngheţa in clasă.

Era destul de periculos, nişte puşti între 10-14 ani să se joace cu focul 🙂 Mai ales că de la cărbuni pot ieşi gaze destul de periculoase. Am observat asta din experienţă. Însă, la noi era cel mai cald din toată şcoala şi mereu eram cu geamul deschis, de la fum.

Datorită acestei lipse de interes a oamenilor din şcolă pentru căldura noastră, am ajuns să facem dealungul anilor tot felul de tâmpenii, însă din fericire nu a fost nimeni rănit. Era când umpleam soba de fontă până sus cu cărbuni şi ieşeau gaze de nu puteam face ore în clasă. Iar după ce se aprindeau, toată soba se înroşea de nu mai puteam sta de cald. Toată lumea fugea de lângă sobă.

Ţin minte că într-un an, un coleg, fochistul i-a rămas porechla după asta (dată de proful de mate), a băgat o bucată de carton pe horn şi tot fumul ieşea în clasă 🙂 Apoi a început să dea semnale de fum ca indienii 🙂 Soba era de fontă şi avea deasupra o gaură pe unde puteai băga pe foc. Partea distractivă a fost când a venit proful de matematica (unul dintre cei mai temuţi din şcoală). Ca noroc că aerisisem, însă tot se simţea puternic miros de fum. Aşa că i-a pus porecla fochistul şi fochistul a rămas până în clasa a VIII-a.

De ce v-am povestit toate astea? Din cauza asta. Când am citit dimineaţă ştirea mi-am amintit de câte am făcut noi în şcoală. Din fericire suntem sănătoşi toţi.

Acest articol a fost publicat în accidente, d'ale mele, prostie, romania, stiri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la O sobă a explodat într-o sală de clasă

  1. Gabi zice:

    Invatatoarea noastra alegea lunar doi scolari pentru locul de onoare.
    Vara se folosea prima banca din fata catedrei, iarna locul de onoare era in spatele clasei, langa soba.

Lasă un răspuns

