Despre învăţat

După cum vă spuneam şi aici, azi deschidem o nouă filă în istoria blogului. Primul „guest post” pe acest blog aparţine Andreei. Am rugat-o în urmă cu 2-3 luni să îmi scrie o postare despre învăţat. S-a conformat şi în „doar” trei luni mi-a dat un text. Nu puteam să îi iau privilegiul de a avea primul „guest post” pe blog, aşa că am tot amânat momentul în care să adaug această opţiune.

Deci, azi citim „despre învăţat” din perspectiva Andreei.

“Omul cat traieste, invata”. Invata de toate, cu sau fara voia lui. De la adevaruri generale despre viata, cultura generala, pana la date si informatii din diverse domenii. Unii au memoria vizuala mai bine dezvoltata, unii prind din zbor ce li se spune, etc.
Bine bine, ceea ce vroiam sa subliniez de fapt e invatatul in zilele noastre. Nu spun ca pe vremea bunicii, toti erau ingerasi eminenti la scoala si faceau mereu tot ce li se spunea, insa consider ca s-a schimbat sistemul.

Copiii se maturizeaza azi mai repede, incep de la o varsta mai frageda sa se considere adulti. Si daca pe vremuri, cei care nu-si invatau nu aveau prea multe solutii in afara de fituici si altele de genul, astazi, le poti stii pe toate simplu. Fie ca le ai pe telefon, fie ca la examene esti cu castile in urechi, te descurci in ziua de azi.

Bine, sunt unii care stau si invata, cum fac eu cateodata. Poate ca am eu alte idei, dar din cand in cand nu strica sa stii ce ti se preda. Dar totusi. Ce greu e 😀 Chiar si in acel 1% cand ai chef sa inveti din totalul timpului in care trebuie sa inveti, ba iti suna telefonul, ba stai la calculator, ba te trezesti ca ti-e foame, ba inventezi scuze ridicole pentru care esti distrat, ba ai multe pe cap.

Suntem o generatie distrasa, maturizata prematur. Morala nu-i neaparat sa punem burta pe carte. De fapt, nu este nicio morala. Doar un sfat, sa nu mai fim asa aerieni. Sau poate eu sunt cea aeriana 😀

Acest articol a fost publicat în guest post. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Despre învăţat

  1. Vlad zice:

    No amu ai zis-o ! Ma bucur ca ti-ai dat seama ce fel de oameni sunteti .Pe vremea mea (si a lu’ Moga)altefel stateau treburile.Invatam mai mult,nu aveam telefoane si calculatoare,mergeam si noi la InfoCenter sa jucam un CS cand faceam rost de cate 1 leu ( 10.000 pe vremea aia sau chiar 5000 lei inainte de 2000),nu ca si acuma…Da oricum,nu sunteti irecuperabili….:P :))

  2. MogaFlorin zice:

    =)) Măi Vlad, ne faci să părem nişte moşi =)) Prea le exagerezi şi tu acuma 😛 La liceu am avut şi noi de toate, nu te plânge. Poate prin generală să ne fi lipsit una alta, dar n-am murit, uite ce oameni serioşi am ajuns 🙂

  3. Vlad zice:

    Da,ai dreptate.Oameni in toata firea,seriosi,cu capu pe umeri ,chiar studenti :))….da in comparatie cu generatia asta noi eram inapoiati rau 😛

  4. Mortu` zice:

    Eu sunt anti guest posturi pe blogurile personael …. nu mai e blog personal atunci 🙂 . Pe cele profesionale nu am nimic impotriva, acolo conteaza calitatea si continutul articolelor nu cine scrie sau cati.

  5. PC-Fane zice:

    „No amu ai zis-o ! Ma bucur ca ti-ai dat seama ce fel de oameni sunteti .Pe vremea mea (si a lu’ Moga)altefel stateau treburile.Invatam mai mult,nu aveam telefoane si calculatoare,mergeam si noi la InfoCenter sa jucam un CS cand faceam rost de cate 1 leu ( 10.000 pe vremea aia sau chiar 5000 lei inainte de 2000),nu ca si acuma…Da oricum,nu sunteti irecuperabili….:P 🙂 )”
    :|:|:|…Suna a cliseu :|…si noi am prins vremurile alea cand nu stiam ce e ala telefon sau calculator…si mergeam cate 3 sa schimbam o butelie sa primim „zece mii” pe care ne luam eugenii sau bomboane sau ii cheltuiam la InfoCenter sa jucam DooM si CS……..
    Cat despre invatat…fiecare om are stilul lui propriu de invatare.Ca sa inveti cu adevarat ceva nu sa „tocesti” trebuie sa intelegi materialul de studiu…Cu totii incercam sa ne folosim de cat mai multe strategii (unele eficiente, altele nu) de invatare pana sa ajungem sa ne formam un stil propriu…unii foloses analogia sau mnemotehnica sau pur si simplu manipularea materialului.

  6. Andreea zice:

    exact, fane:)

Lasă un răspuns

