O impresie bună

Nu vorbesc despre mine, mai ales că eu las mereu o impresie bună, vreau să vorbesc de bănci.

Întotdeauna ne facem o impresie proastă despre o anumită bancă datorită comportamentului arhicunoscut al celor care lucrează în respectivele bănci şi cărora nu ar trebui să li se permită să lucreze cu publicul, în veci. De multe ori punem serviciile pe planul doi. Putem trece cu vederea faptul că nu a mers internet bankingul într-o zi dacă atunci când mergem la ghişeu suntem trataţi cum trebuie. Cel puţin eu aşa sunt, o servire impecabilă poate face minuni. În schimb, după ce că doamna de după tejghea îţi vorbeşte de la trei nivele mai sus, nu poţi trece cu vederea faptul că pinul de la card nu funcţionează, iar banca respectivă îşi pierde credibilitatea definitiv şi irevocabil, poate fără motiv, din cauza unui angajat care nu ştie să îşi facă treaba pentru care e plătit, să zâmbească şi să se comporte frumos cu clientul.

E ceva normal să legăm comportamentul unui angajat de numele acelei bănci şi e normal să generalizăm, pentru că putem şi pentru că foarte rar vezi un angajat al unei bănci care să se aşeze cu tine la masă şi să discute cu tine de la acelaşi nivel.

Ei bine, eu am cunoscut azi un astfel de om. Am mers la Raiffeisen cu gândul să îmi închid contul pe care îl aveam la ei (am să explic mai jos de ce).

Am mai închis un cont anul trecut la BRD şi am făcut trei drumuri la bancă în decurs de două săptămâni, pentru închiderea contului şi de fiecare dată am plătit câte ceva, mărunţiş ce e drept, dar am plătit. Fapt care nu mi-a convenit. Nu mi-a convenit să aştept două săptămâni pentru închiderea unui cont şi nici să plătesc de fiecare dată în plus, pentru faptul că ei nu sunt în stare să închidă un cont.

Am să vă povestesc păţania cu BRD şi apoi am să revin la întâmplarea de azi. Anul trecut prin primăvara am decis să îmi închid contul de la BRD, nu pentru că nu mai aveam nevoie, ci pentru că eram dezamăgit de serviciile lor şi de toate comisioanele şi costurile pe care le aveam. Aşa că m-am hotărât să îl închid şi să îmi fac altul la Raiffeisen pentru că aveam nevoie de un cont unde să mi se livreze salariul.

Pe scurt povestea sună cam aşa. Am mers la bancă să închid contul. După ce am completat hârtiile ce trebuiau completate şi am plătit întreţinerea contului pe ultimele luni în care nu mai fuseseră bani pe el şi eram pe minus, mi s-a spus să revin în două săptămâni pentru că durează până ajung hârtiile la Bucureşti, în fine, nu am înteles nici în ziua de azi ce hârtii şi de ce durează atât. Nu m-a interesat, vroiam doar să scap de ei. Am revenit în două săptămani şi mi s-a spus să revin în câteva zile. Repet, nu am înteles de ce am umblat atât pentru închiderea unui cont. Am revenit după câteva zile, am plătit din nou întreţinerea pe ultima lună, cam 4-5 lei, care se adunase de când mă tot amânau şi am semnat într-un final încheierea legăturilor cu acea bancă. Forever.

Ăsta e un exemplu de bancă de la care nu am rămas cu o impresie bună la încheierea legăturilor şi cu care nu îmi doresc să mai colaborez vreodată. Asta e clar.

Revenind. Azi mi-am închis contul de la Raiffeisen, nu pentru că nu aş fi fost mulţumit de ei, e o bancă cât de cât ok, cu servicii de care nu am fost nemulţumit (decât o singură dată), însă aş fi ajuns să deţin trei conturi şi chiar nu am nevoie. De ce trei conturi? În primul rând am unul la ING unde primesc salariul de la actualul loc de muncă, voi fi nevoit să îmi fac unul la BancPost (cred) pentru bursă, cel de la Raiffeisen devenind cam nefolositor.

Aşa am ajuns la sucursala Raiffeisen unde am fost servit de un domn care m-a tratat ca pe un client, nu ca pe un nimeni de pe stradă. În 10 minute am terminat totul, însă, impresia a fost alta. Nu am rămas cu acel gust amar şi cu gândul că am făcut bine că am încheiat legăturile cu ei. Am rămas cu o impresie bună şi asta pentru simplul fapt că am fost tratat cum trebuie.

Pe final am şi eu o întrebare şi sper ca cineva să mă poată ajuta. Nu înteleg de ce pentru fiecare sursă de venit trebuie să ai alt cont. Contul de la ING îl am de anul trecut, e card student, nu platesc absolut nimic, am dobândă, toate astea până la 26 de ani, pe el primind şi salariul. Însă nu înteleg de ce „trebuie” să îmi fac un nou cont pentru bursă, chiar nu pot să duc contul de la ING şi să o primesc acolo? Nu îmi place să am zeci de conturi, vreau să am unul şi acolo să primesc orice. Deci, e posibil să primesc bursa pe contul de ING sau chiar trebuie să îmi fac unul la banca cu care are universitatea „colaborează”?

Acest articol a fost publicat în d'ale mele, diverse. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la O impresie bună

  1. carina zice:

    ti-am mai spus ca e neaparat sa iti faci cont cu banca cu care „colaboreaza” universitatea doar nu vrei sa ii lasi pe unii oameni fara „ciubucul” binemeritat pentru faptul ca au semnat un contract de asa mare amploare cu o anumita banca.

Lasă un răspuns

