Peştera Urşilor – fotografii

Întrebare: De ce aruncă lumea bani în peşteră? (înăuntru este un loc unde lumea aruncă monede)

Răspuns ghid: „Afară aruncăm gunoaie ca să ne facem simţită prezenţa, aici aruncăm bani. E recomandat să evităm ambele situaţii.”

clever answer

Chiar nu am de gând să vă dau detalii despre pesteră, acestea le găsiţi aici şi aici, sunt doar date, cifre, nimic important. Însă pot să vă descriu impresia cu care am rămas.

Pe drum ajungi să te gândeşti, „frumoasă ţară, păcat că e locuită”, şi am să vă explic mâine de ce. Insă, odată intrat în peşteră chiar uiţi de tot ce te leagă de lumea exterioară. Eşti pur şi simplu absorbit de ceea ce are natura de oferit. Umbrele, jocurile de lumini, modelele în care s-a depus calcarul în mii de ani, îţi pun imaginaţia la încercare. Fiecare vede altceva, fiecare îşi imaginează altceva, fiecare vede peştera prin propriul filtru al imaginaţiei, iar asta face peştera unică pentru fiecare în parte.

Prima dată m-am lovit de răcoarea dinăuntru. Temperatura e constantă în peşteră, de aproximativ 10 grade pe tot parcursul anului. Apoi încep să te uimească toate acele formaţiuni din calcar şi poveştile ghidului. Te uiţi la anumite zone însă nu vezi nimic, dacă ghidul îţi zice că acolo e o navă spaţială, parcă începi şi tu să o vezi. Curios!

Toate acele stalagmite şi stalactite sunt umitoare. Eu nici acum nu fac diferenţa între ele, ştiu doar că unele vin de jos iar altele de sus. Când se unesc formează o coloana, însă asta în mii de ani. Unele sunt albe ca ceara, altele formeaza modele incredibile, oricum, natura a creat forme umitoare care te impresionează de cum intri în peşteră.

Ursul acela, care se zice că a rămas în peşteră şi când a încercat să iasă a rămas blocat în acea gaură, e doar … mai bine nu, e ca Moş Crăciun. Deci da, acel urs a rămas blocat acolo. Recitiţi partea cu imaginaţia 🙂

Peştera e una din cele mai frumoase din ţară şi printre primele din Europa. Este amenajată modern, electrificată, impresionantă şi copleşitoare. Pur şi simplu natura te lasă cu gura căscată. O peşteră foarte bine amenajată, cu oameni care îţi dau explicaţii dacă ai nevoie, ghizi glumeţi însă care îţi oferă şi informaţiile necesare, pe scurt, o peşteră de vizitat.

Eu am avut ceva probleme cu cel care venea în urma grupului şi stingea luminile în peşteră. Făcând fotografii eram mereu ultimul. Totuşi, domnul era răbdător şi nu mi-a zis nimic, chiar dacă mai mereu stătea după mine. Însă, de câteva ori a stins luminile, cred că uita de mine, iar eu fugeam prin întuneric după grup. Asta e, riscul meseriei.

Din câte îmi amintesc, eu am mai fost aici în urmă cu 6-7 ani, nu ştiu exact. Ce nu mi-a plăcut a fost că malurile râului din sat (Chişcău) au fost turnate din beton. Arată pur şi simplu oribil. Arătau chiar bine nişte maluri din piatră, dacă apa chiar erodează malurile, însă betonul ăla arată ORIBIL şi strică întregul peisaj. Când am mai fost în zonă, eram mai mic, şi ţin minte ca şi cum ar fi fost ieri cum mă jucam cu picioarele în apă. Acum nu mai ai unde.

A fost chiar interesant să văd locuri pe care le-am văzut în urmă cu câţiva ani. Multe lucruri au rămas la fel, pur şi simplu neschimbate, altele s-au schimbat în bine, altele în rău, însă natura a rămas la fel de uimitoare. Chiar merită să vizitaţi peştera. Iar dacă aţi mai fost, merită vizitată din nou după câţiva ani, e chiar faină senzaţia când încerci să îţi aminteşti dacă un lucru era acolo sau nu.

Mai multe o să vedeţi în fotografiile de mai jos. Aparatul meu s-a comportat acceptabil, însă chiar am nevoie de un trepied. La fotografiile cu expunere prelungită, cum am făcut în peşteră (fără bliţ), e destul de greu să ţii aparatul nemişcat. În rest eu sunt destul de mulţumit de el, chiar dacă fotografiile nu au ieşit extrem de bine.

Această prezentare necesită JavaScript.


Acest articol a fost publicat în excursii, fotografii, romania. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Peştera Urşilor – fotografii

  1. Elena zice:

    cred că au trecut mai mult de 6 ani dacă te referi la excursia făcută cu clasa 🙂
    dacă nu mă înşel, am fost acolo în clasa a II-a, dar nu sunt sigură 😛
    şi, da, chiar e superbă peştera! Sincer, mi-ar plăcea să o revăd!

  2. Pingback: Drumul oaselor spre Peştera Urşilor | Moga Florin

  3. Mortu` zice:

    N-am fost niciodata la Pestera Ursilor :)))

  4. MogaFlorin zice:

    Mortu’, da cum se poate? Tu Oradean, doar la 85 km de ea, să nu mergi? Trebuie o campanie, să îl ducem pe Mortu’ la Peştera Urşilor :))

Lasă un răspuns

