Cartele în școli ?!?

Ministerul Educației a anunțat recent că dorește ca din toamna acestui an accesul în școlile din România să se facă pe bază de cartelă. Pe scurt, se dorește eliminarea absenteismului din școli prin introducerea unui sistem de „pontaj” la intrarea în fiecare unitate de învățământ din țărișoara asta, unde elevul și așa e destul de derutat de toate schimbările și experimentele prin care au trecut generații întregi de elevi.

Zi să-ți pută patul că e o soluție bună. Eu am tot stat și am cugetat pe această temă în ultimele zile, mai ales că nu am avut acces la internet și nu puteam să scriu, și nici după trei zile nu am reușit să văd măcar un beneficiu al acestui sistem, evident înafară de beneficiul pe care îl va avea cel (sau cei) care va profita de pe urma aceste afaceri.

– Primul lucru care mi-a dat de gândit a fost: în cât timp trece o școală întreagă prin acel sistem de pontare? Nu cred că tinerilor le va plăcea să stea minute bune la coadă ca să intre și mai ales să iasă din școală. Soluția ar fi instalarea mai multor aparate, în concluzie și mai mulți bani. Bani care încă nu se știe cine îi va suporta. În presă se vorbește de sume destul de mari, iar într-un sistem în care nu avem bani pentru salariile profesorilor, de unde vom avea bani pentru asemenea tâmpenii? Oare nu va fi pus iar părintele la plată, așa cum se întâmplă de atâtea ori în acest sistem care prin constituție e GRATUIT?

– Faptul că se pontează elevul la intrare nu garantează că acesta intră la ore. Și noi stăteam pe coridoare când nu aveam chef de profa de fizică și știu prea bine cum e. Dacă elevul nu vrea să meargă la ore, nu merge. Stă prin săli de clasă goale, pe coridoare, chiar și în baie dacă e nevoie. Deci până la urmă, faptul că elevul intră în școală nu garantează prezența acestuia la ora de curs.

–  Dacă profesorul oricum trebuie să pună absențe, care e rostul acelei pontări? Dacă profesorii pun (cel puțin în teorie) absențe elevilor care nu sunt prezenți la ore, care e rostul acelor aparate? Nu e mai ușor să se ia măsuri împotriva chiulangiilor, și să nu trecem peste două milioane de elevi printr-o prostie? Iar aici văd întradevăr inutilitatea acestui proiect. Care va fi diferența dintre faptul că elevul avea înainte 100 de absențe trecute de profesor în catalog și că acum va avea 100 de absențe printr-un sistem electronic. Faptul că el are o cartelă în mână pe care trebuie să o introducă printr-o găurică îl va stimula să meargă la ore? Cred că nu, ba mai mult…

– Prin implementarea acestor cartele, nu vor face decât să le dea puțin de lucru tinerilor. Nu sunt psiholog, dar știu că atunci când ești obligat să faci ceva, vei face tot posibilul să nu faci acel lucru. Și la cât de inventiv e tineretul la noi, nu va trece mult timp până se va găsi o rezolvare.

– Siguranța în școli e un alt beneficiu adus de acest sistem, cel puțin așa susțin inițiatorii proiectului. Însă, multe școli au deja supraveghere video și pază, deci siguranță am putea avea în școli, dacă s-ar vrea și ar fi făcute demersuri în acest sens.

Până la urmă, de ce nu se încearcă rezolvarea problemei absenteismului prin alte metode, dacă este aceasta întradevăr marea problemă care îi macină pe cei din minister? Printr-un învătământ de calitate, prin stimularea elevului, prin programe interactive, orice. De ce în liceu mergeam cu drag la matematică, chiar dacă nu adoram prea mult materia, dar fugeam de la alte materii, care nu mi-ar fi pus probleme? Se gândește cineva că pe undeva e și problema profesorilor? Că avem profesori plictisiți, intrați deja într-un fel de monotonie, care nu fac decât să vină la ore și să își predea materia, fără să aibă nici cel mai mic interes față de elev?

Se gândește cineva că mulți elevi fug de un sistem bolnav, de profesori plictisiți, de prea multă informație inutilă, de faptul că parcă nimeni nu mai e alături de ei ci împotriva lor? Iar acești elevi nu vor fi aduși în sălile de clasă printr-o banală cartelă magnetică. Oricum cei care vor să învețe și sunt conștienți că o fac pentru ei și nu pentru părinți/profesori/prieteni/familei, vor veni oricum la școală. Problema e acea categorie de elevi care vor fugi oricum de școală, oricât de mult ar încerca cei din minister să îi închidă ca în închisori. Problema aici e mult mai greu de rezolvat, însă nu imposibil.

Oricum, un lucru e clar. Întradevăr România se confruntă cu o rată mare a analfabetismului, a inculturii, a absenteismului dacă vreți. Însă rezolvarea nu e închiderea elevilor în școli, rezolvarea nu e acest inutil, tâmpit și scump proiect de introducere a cartelelor magnetice. O oarecare rezolvare ar fi pe termen lung, prin exemplul personal, prin schimbarea mentalității societății, prin alte și alte metode „prietenoase” și prin multă muncă și implicare a celor care sunt angrenați în acest sistem, care deocamdată nu merge, din păcate, decât în jos.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în lungi, prostie, romania, scoala. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Cartele în școli ?!?

  1. Tamy zice:

    pai ce mai conteaza inca putin de stres…nu conteaza ce se preda in scoli, prezenta sa fie…tipic conducatorilor romani…”Ei, sa traiasca bine!”

  2. ii invata de pe acuma cu munca si pontajul

    e bine, e bine =))

  3. Gabytzzu zice:

    Cartelele sunt pentru a nu permite accesul strainilor in scoala,dar si pt absente…..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s