Ce susţinem mai exact?

Am ajuns, într-o ţară care cel puţin teoretic are pretenţii de ţară europeană, să susţinem nu mediocritatea, ci ce se află sub aceasta, să susţinem nonvalorile şi nepăsarea. Până la urmă nici nu ştiu exact ce se mai încurajează în ţara asta. Prostia sau lenea?

Ca să nu mă înţelegeţi greşit, trebuie să precizez că nu am fost unul dintre cei care i-a contestat la orice pas pe cei care au căzut BAC-ul anul acesta, nu am fost unul dintre cei care i-a numit „elevi retarzi” şi nonvalori. Însă s-a ajuns prea departe cu atenţia pe care o primesc aceşti elevi, care până la urmă au căzut un examen banal, un examen care oricât de mult am încerca noi să îl ridicăm în slăvi, e doar apă de ploaie. Nu spun că e uşor să iei 10, dar dacă nici de 5 nu scrii, nu cred că mai poţi avea prea mari pretenţii, după ce 4 ani de zile ai frecat degeaba băncile liceului.

Vă dau doar trei exemple:

1. Val Vâlcu, director la DCnews, vrea să angajeze „elevul revoltat” despre a cărui scrisoare aţi auzit cu siguranţă. Deci, ce susţinem în România? Elevi care nu au reuşit să ia un amărât de 5 la „examenul maturităţii”.

2. Rezultatele slabe de la BAC l-au determinat şi pe Adi Mutu (până la urmă, idolul generaţiei de toamnă) să ofere o excursie în Italia celui care va obţine cea mai mare notă la examenul din toamnă.

3. Iar la urmă am lăsat cireaşa de pe tort. Gândul va alege şase absolvenţi de clasa a XII-a care nu au promovat examenul şi le va oferi meditaţii gratuite, plus două premii de 1000 de euro celor care vor obţine notele cele mai mari.

Să zicem, prin absurd, că sunt idei bune. Să ajutăm şi elevii care nu au reuşit din prima, să le mai dăm o şansă, două, trei. Dar, pe elevii care au muncit, elevii care au luat 10 din prima, elevii care au promovat prin propriile forţe, fără să fie stimulaţi cu mii de euro şi vacanţe ca răsplată, pe ei cine îi bagă în seamă? Pe ei cine îi ajută şi cine îi încurajează? Sau mergem înainte, pe ideea că dacă eşti bun eşti luat de prost şi că doar proştii au noroc în viaţă?

Oricum, trăim în România, ţara asistaţilor sociali, a absolvenţilor de facultăţi cu diploma în mână dar fără un loc de muncă şi a profesorilor mai slab pregatiţi decât elevii. În acea ţară am ajuns să susţinem şi să premiem tineri pentru nimic, în timp ce alţii, care au muncit şi au obţinut rezultate prin forţe proprii, rămân cu buza umflată.

Acest articol a fost publicat în prostie, romania. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Ce susţinem mai exact?

  1. Flo My zice:

    nu generealiza, ca nu toti profesori sunt slab pregatiti

  2. ciresica zice:

    Tipul are si nu are dreptate: la 17-18 ani deja stii sa faci ordine in randul lucrurile pe care le vezi. Nu ii obliga nimeni sa stea pe facebook/ messenger, nu ii obliga nimeni sa se uite la dragusanca, la chilotii lui crudu sau sa ia etnobotanice. Mi se pare ca ii acuza pe toti mai putin pe elevi. Cat despre profesori…hai sa fim seriosi: eu aveam o profesoara care nu isi dadea deloc interesul. Ce am facut? am luat cartea si am invatat singura. Daca vrei poti, dar deh… e mai simplu sa dai vina pe altul. Nu zic ca este numai vina lor: si sistemul e varza si unii profi (la ce salarii am nu ma mai mira nimic).
    Pustiul e revoltat, dar e revoltat pentru aia care au luat bacul cu note mari…si asta a uitat sa precizeze

Lasă un răspuns

